بهترین زمان سفر به استانبول

  • 22 آذر 1402
  • .
  • علی فرشبافی
بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

سفر به استانبول همواره یک تجربه فوق‌العاده و جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می شود . اما انتخاب بهترین زمان برای سفر می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت سفر شما داشته باشد. شهر استانبول با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، بازارها و مساجد تاریخی خود، در هر فصل سفری خاص را برای شما فراهم می‌کند. از بهار زیبا که با هوای دلپذیر بهاری و گل‌های رنگارنگ شهر را آراسته، تا تابستان گرم که بازارها و کافه‌های خیابانی زیبایی این شهر را چندین برابر کرده است.در زمستان استانبول با بارش برف، مساجد و جاذبه های تاریخی این شهر با نورپردازی های خاص نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.

بهار و پاییز ، بهترین زمان سفر به استانبول

این شهر در هر فصلی از سال زیبایی خاص خودش ر دارد. اما فصل بهار و پاییز مارس تا مه (اواخر اسفند تا اوایل خرداد ماه) بهترین زمان سفر به استانبول شناخته می شود.در این ایام شهر استانبول شلوغی و ازدحام همیشگی را ندارد.آب و هوای استانبول در پاییز و بهار بسیار مطبوع و دلپذیر است.در این فصول مکان های زیادی برای لذت بردن از تاریخ، فرهنگ و طبیعت این شهر به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. بسیاری از جشنواره های معروف ترکیه نیز در این فصول در استانبول برگزار می شوند.  البته شایان ذکر است شما نباید فصل پاییز را نیز دست کم بگیرید، چراکه هوا و خلوتی و طبیعت زیبای شهر در این فصل هم مناسب سفرو برگزاری تورهای استانبول خواهد بود.

تابستان ، طراوت آبی و لذتبخش برای سفر به استانبول

در فصل تابستان (ژوئن، جولای و آگوست) آب‌وهوای گرم و مرطوب استانبول،باعث شده است این ایام به عنوان بهترین زمان برای آفتاب گرفتن و شنا در سواحل، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌ها با فضای باز و شرکت در کنسرت‌ها و جشنواره‌های سالانه شناخته شود. در این فصل، بسیاری از گردشگران به سواحل بسیار زیبای بسفور و دریای مرمره می روند تا از طراوت آبی دریا لذت ببرند. بازارهای تاریخی مانند بازار گراند بازار، در این فصل نیز از شلوغی و رنگینی پر می‌شوند و گردشگران می‌توانند در میان محصولات محلی و هنرهای دستی این شهرساعات خوشی را سپری کنند.

ارزانترین زمان برای بازدید از استانبول

در فصل زمستان به دلیل سرما و شرایط آب و هوایی بارانی وبرفی، تورهای استانبول با ارزنترین قیمت برگزار می شوند. همچنین ارزانترین پروازها و هتل‌ها را بین دسامبر و فوریه (اوایل آذر تا اسفند ماه) می توانید پیدا کنید.همچنین اگر قصد سفر ارزان به دیگر شهر های ترکیه مانند آنتالیا را دارید ، در این فصل قیمت های باور نکردنی پیدا خواهید کرد.

تفریحات زمستانی استانبول

باغ‌ها و پارک‌های استانبول مانند پارک گلهان و باغ توپ‌کاپی در زمستان به یکی از جاذبه‌های شهر تبدیل می‌شوند.در بازارهای استانبول نیز در این فصل محصولات متنوعی مانند انواع محصولات سنتی و دست‌ساز به فروش می‌رسد. استانبول در زمستان، با فراهم کردن امکاناتی مانند اسکی در کوهستان‌های اطراف، برای گردشگران علاقه‌مند به تجربه سفرهای زمستانی،به یک مقصد ایده‌آل تبدیل می‌شود.

انتخاب بهترین زمان برای سفر به استانبول

 همانطور که دیدید بهترین زمان سفر به استانبول به یک ماه یا زمان خاص محدود نمی‌شود بلکه در هر فصل و ماه از سال این شهر جذابیتی برای سفر دارد. اینکه بخواهید در سرما یا گرما به این شهر سفر کنید یا در فصلی که شهر مملو از مسافران است به سلیقه شما بستگی دارد. اما در کل فصل بهار و پاییز به عنوان بهترین فصل سفر به استانبول شناخته می‌شوند که نه تنها آب‌وهوا مطلوب است بلکه شهر نه زیاد شلوغ و نه خالی از مسافر است. زمانی مناسب برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی در شهری تاریخی و دیدنی همراه با جشنواره‌های سالانه جذاب.

مشاوره خرید تور استانبول با آژانس من

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید تور آنتالیا، همیشه گزینه‌های متعددی وجود دارد که همین موضوع، انتخاب را برایمان سخت می‌کند.اگر شما هم در انتخاب‌هایتان دچار تردید هستید و یا در مورد استانبول و تورهایش سوال‌های متفاوتی دارید، می‌توانید با تیم مشاوره آژانس من تماس بگیرید و به صورت رایگان از کارشناسان مجموعه، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها ({{totalCount}})
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessage.error}}